Ledenvergadering Energietransitie & inspiratie

De ledenvergadering van dinsdag 27 juni had, naast de formele vergadering met een overzicht van de actualiteiten, een aanvullend en inspirerend programma waarin ‘Energietransitie’ centraal stond.

De Energietransitie staat op de agenda van alle ondernemingen in de Rotterdamse haven. Deltalinqs startte daarom in 2010 met het Deltalinqs Energy Forum (DEF). DEF verenigt haven- en industriële bedrijven die met elkaar volgende stappen in duurzaamheid willen zetten en vertaalt deze stappen in LOC’s. Programmadirecteur DEF Alice Krekt leidde de spreker in, waarna prof.dr. Wim Turkenburg van de Universiteit Utrecht een visionair beeld neerzette over de toekomst van de Rotterdamse haven, met als titel: ‘Naar een betaalbare en duurzame energievoorziening in 2050’. Tijdens de presentatie nam hij de aanwezige leden op confronterende en inspirerende wijze mee in de verschillende oplossingen. Naast inhoudelijke kennis, kregen de aanwezigen voldoende materiaal ter overdenking mee, waar tijdens het afsluitende netwerkmoment nog uitgebreid over werd gesproken.

Op 21 november 2017 wordt een volgende inspirerende ledenvergadering gehouden.