Arbeidsmarktevenement en ledenvergadering tijdens iLinqs Festival

Tijdens het eerste iLinqs Festival op 22 en 23 juni in de RDM Onderzeebootloods, organiseert Deltalinqs twee evenementen voor haar leden. Samen met de Jong Havenvereniging organiseren we op woensdag 22 juni het arbeidsmarktevenement ‘Slim investeren’ en op donderdag 23 juni vindt onze ledenvergadering plaats.

iLinqs Festival
De industrie is volop in transitie. Denk aan energie en grondstoffen, maar ook op het gebied van digitalisering. Op die manier kan de industrie oplossingen bieden voor grote maatschappelijke uitdagingen. Echter, om deze transformatie mogelijk te maken is veel nodig: innovaties, investeringen, infrastructuur en niet te vergeten heel veel mensen. Het wordt tijd om de industrie in de schijnwerpers te zetten als stabiele, creatieve en vooral ook aantrekkelijke sector voor nieuwe generaties. Daarom hebben Industrielinqs en iTanks het initiatief genomen om samen met verschillende andere partners het eerste festival van de industrie te organiseren: iLinqs.

‘Slim investeren’
Jong haventalent 2019 Koen Jellema en Cees Alderliesten (beleidsadviseur onderwijs en arbeidsmarkt bij Deltalinqs) gaan met verschillende podiumgasten op zoek naar oplossingen voor de enorme druk op de arbeidsmarkt. Want de uitdaging is duidelijk. Er zijn al veel meer vacatures dan beschikbare mensen in de industrie en haven. En de transitie en digitalisering stuwen deze vraag de komende jaren verder op. Wat zijn de cijfers? Welke bedrijven lukt het toch om aan voldoende personeel te komen? Wat is hun geheim? En hoe kijken jonge mensen aan tegen de mogelijkheden in de technische sectoren? Zij staan immers voor de keuze. Aanmelden (voor het volledige festival) kan via onze website.

Ledenvergadering
Op donderdag 23 juni vindt onze ledenvergadering plaats in de Studiodome in de RDM Onderzeebootloods. Deltalinqs-leden ontvangen nog een uitnodiging hiervoor, maar aanmelden kan al via de website.